Mit kell tudnod a jó helyszín kiválasztáshoz?

Gondot okoz az esküvői helyszínkeresés? Idegeskedtek azon, hogy vajon a legmegfelelőbb helyszínt választottátok-e a nagy napra? Segítségünkkel gyorsan és könnyen úrrá lehettek az ilyenkor gyakran előforduló káoszon és kétségbeesésen: mikor, hol, kivel, mit, hogyan?

Minden pár arról álmodik, hogy megtalálja a tökéletes helyszínt az esküvőjére, ami tudjuk, talán az egyik legnehezebb feladat a tökéletes esküvői ceremónia megszervezése során. Az anyagi tényezők és az elhelyezkedés mellett számos más szempontot is figyelembe kell venni, hogy megtaláljátok a számotokra legalkalmasabb helyszínt.

Vegyük is sorra őket:

  1. Nagyon fontos a dátum kiválasztása. Azonban célszerű nem csak egy időpontot meghatározni, hanem alternatív dátumokban is gondolkodni, arra az estre, ha az általatok megfelelőnek talált helyszín már foglalt lenne.
     
  2. Tanácsos felmérni vendégek összetételét és létszámát. Hiszen ha nem a létszámnak megfelelő helyszínt választotok, úgy a döntés az egész eseményre rányomhatja bélyegét: természetesen senki sem akarja a vendégeit egy szűkös helyre bezsúfolni, azonban a túl tágas tér is kellemetlenül érintheti a meghívottakat, mert azt az érzést váltja ki belőlük, hogy nem „töltik ki” a helyiséget és a félig üres terem kényelmetlenséget, személytelenséget sugall.
     
  3. Ha tudjátok előre, hogy az est folyamán a táncé lesz a főszerep, akkor a helyszín nagyságát ne csak a vendégek elhelyezéséhez mérjétek, hanem megfelelő nagyságú táncteret is hagyjatok.
     
  4. Amennyiben a vendégek között sok kisgyerek van, úgy érdemes végig gondolni, hogy az ő és a meghívott vendégek kényelme érdekében igénybe vegyétek egy szakképzett esküvői gyermekfelügyelettel foglalkozó cég szolgáltatását. 
     
  5. Az egyéb helyiségek megléte nem csak a gyereksarok kialakítása miatt fontos, hiszen az esküvő során szükségünk lehet egy öltözőre, pihenő szobára. Így a helyszín kiválasztásánál ne csak a vendégtereket nézzük meg, hanem az egyéb kiszolgáló- és háttérhelyiségeket is és, hogy a helyszín biztosítja-e ezeket a helyiségeket is, ha tőle vesszük bérbe a kiválasztott helyszínt.
     
  6. A színhelyek számbavételekor mindenképp győződjetek meg arról, hogy az adott helyszínen más esküvő vagy rendezvény nem kap helyet párhuzamosan az esküvőtökkel, hiszen annál nincs rosszabb, amikor két esemény vendégei keverednek egymással az előtérben vagy egyszerre több menyasszonnyal futunk össze a mosdó előtt. Továbbá járjatok annak is utána, hogy vendégekkel meddig maradhattok a helyszínen. Ugyan mindenki azt szeretné, hogy a nagy nap felejthetetlen legyen és az ünneplés örökké tartson, de mérjétek fel, hogy a bérleti díj milyen időtartamra vonatkozik és mennyi plusz költséggel jár az esetleges továbbmaradás.
     
  7. Ugyanígy érdemes azt is kideríteni, mikortól vehetitek birtokba a termet, az esetleges előkészületek, dekorálás céljából.
     
  8. Javasolt, hogy már az esküvő szervezésének kezdetén határozzátok meg az esemény tematikáját, színvilágát, stílusát, hiszen ha mindezekről már a legelején konkrét elképzelésetek van, akkor biztos, hogy a meghívótól kezdve a menyasszonyi ruhán keresztül a dekorációkig minden egységesen összhangban lesz és harmonizálni fog egymással. 
     
  9. Végül ne feledkezzetek meg a helyszín berendezéséről és technikai felszereltségéről sem. Nem csak anyagilag jártok jobban, ha a helyiség bérleti díja már tartalmazza a bútorzatot (székek, asztalok, könyöklők) valamint a technikai eszközöket (hangosítás, projektor, vászon, színpad), de rengeteg idegeskedéstől is megóvhatjátok magatokat, ha nem kell mindezeket külön bérelni, a helyszínre szállíttatni és a helyszín által biztosított, kipróbált technikai eszközöket használhatjátok a lakodalom során.
     
  10. Nagyon fontos szempont azt is tisztázni, hogy parkoló és mekkora parkoló, milyen feltételekkel áll a vendégeitek rendelkezésére. 
     
  11. Azt is tisztáznotok kell a helyszínnel, hogy ha meghívott vendégeitek messziről, vagy külföldről jönnek az esküvőre, számukra tudnak-e a helyszínen éjszakai szállást biztosítani az esküvő után. Vagy ha az erre irányuló teljes igényt nem tudják ők megoldani, akkor a közelben van-e erre lehetőség, hogy a vendégeknek hajnalban egy vadidegen helyen ne kelljen kódorogiuk fáradtan, pityókásan.
     

Amint láthatjátok tehát, egy igazán jó, az elképzeléseteknek megfelelő esküvői helyszín kiválasztása rengeteg tényező függvénye, s ha ezek közül akár csak az egyik összetevő nem teljesen megfelelő, az egész esküvő sikere múlhat rajta. Ezért érdemes tapasztalt és gondos kezekben tudni a szervezést és egy jól bejáratott, sokak által ismert helyszínt választani a nagy napra.

(Forrás: menyegzolap.hu)